خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
بوئنوس آیرس، شهری پر از دیدنی‌های مختلف و عجیب است. از ساختمان‌ های شگفت انگیز گرفته تا جاذبه‌های فرهنگی تاریخی و طبیعی، برای هر کسی چیزی جذاب پیدا می‌شود اما این بار شما را با گنجی به نام چاکاریتا آشنا می‌کنیم.

گلچینی از بهترین اتفاقات روزمره بوئنوس آیرس را می‌توانید در محله «چاکاریتا» (Chacarita) تماشا کنید. این محله حتی توانست در سال ۲۰۱۷ جزو ۱۷ محله برتر انتخابی Airbnb شود. البته قبل از این انتخاب هم چاکاریتا جایی بسیار دیدنی و جذاب بود و گردشگران را مسحور خود می‌کرد. این محله کوچک در شمال شهر واقع شده و افسونی سبز و بومی را به بازدیدکنندگانش هدیه می‌کند. البته اینجا به اندازه پالرمو یا مرکز شهر مورد هجوم گردشگران واقع نشده ولی به خاطر رستوران‌های عالی، اماکن فرهنگی جوان پسند و جوی آرام مورد پسند همه است.


کجا غذا بخوریم؟

در محله چاکاریتا کمبود رستوران خوب وجود ندارد. «لاس داماس» (Las Damas) غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ای با انواع سالادهای مفصل را در محیطی ساده و بی آلایش به شما پیشنهاد می‌کند. «ریتا» (Rita) برای ناهار جای خوبی محسوب شده و آشپزی مدرن آرژانتینی را به همراه نان و قهوه‌ای عالی به شما ارائه می‌کند. غذاخوری «الوته» (Elote) با محیطی غیر رسمی و دوستانه غذاهایی با الهام از دستور پخت‌های آمریکای لاتین را در منو گنجانده است. برای گیاهخواران هم گزینه «دونت» (Donnet) را با دستور پخت‌های تجربی پیشنهاد می‌کنیم که هنوز جمعیت زیادی آن را نمی‌شناسند.





کجا به صرف نوشیدنی برویم؟

شاید چاکاریتا را به عنوان جایی پر از کافه و بار نشناسند اما باز هم گنج‌های پنهانی در دل آن وجود دارند که در زمان عطش می‌توانید به آن‌ها پناه ببرید. «دسپیرتا اسپاسیو کولتورال» (Despierta Espacio Cultural) در طول روز یک سردر وصف ناپذیر است، اما شب‌ها دوباره جان گرفته و مشتریان به سمتش سرازیر می‌شوند. «موسئو فوتوگرافیکو سیمیک» (Museo Fotográfico Simik) هم در یکی از گوشه‌های شلوغ خیابان با افسون و زیبایی خود انتظار مشتریان را می‌کشد. اینجا پر از دوربین‌های قدیمی و دست سازه‌های جذاب است. در برخی از کافه‌ها اجراهای قدیمی جاز هم برپا می‌شود.





در این محله چه کار می‌توان کرد؟

چاکاریتا قبرستانی دارد که با «رکولتا» (Recoleta) از نظر شهرت رقابت می‌کند. اینجا بزرگ‌ترین قبرستان کشور بوده و برای آرمیدن قربانیان تب زرد دهه ۱۸۷۰ ساخته شد. اگر چه اعضای اشرافیت آرژانتین ترجیح می‌دهند که در رکولتا خاک شوند، بیشتر هنرمندان، موسیقیدانان و نویسندگان کشور را در چاکاریتا می‌بینید. چهره‌های سرشناس دیگری مانند رئیس جمهور «خوان پرون» (Juan Perón) را نیز در همین مکان دفن کردند. در این قبرستان سبک‌های معماری مختلفی را می‌بینید و قدم زدن در آن تجربه‌ای جذاب خواهد بود.





فرهنگ و زندگی شبانه

«سانتوس ۴۰۴۰» (Santos 4040) اجراهای موسیقی زنده، کلاس‌های طراحی با مدل زنده و تئاتر برگزار می‌کند. یک سالن پینگ پونگ در پشت مجموعه جمعیتی جوان و پر شور را به این سمت کشانده و برخی از پیشگام‌ترین اجراهای مستقل تئاتری در «ال گالپون د گوارا» (El Galpón de Guevara) به روی صحنه می‌روند. کافه و بارهایی هم وجود دارند که می‌توانید قبل از تماشای نمایش در آن‌ها اندکی وقت سپری کنید.






منبع : ایوار


چاکاریتا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا