خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*Ghazale*

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/8/18
ارسال ها
1,639
امتیاز واکنش
12,844
امتیاز
373
سن
20
محل سکونت
Ahvaz
زمان حضور
8 روز 23 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی تاثیر اسید آمینه در سیگنال رشد سلول های بدن انسان


اخیرا مطالعه ای در آزمایشگاه نشان داد که چگونه یک متابولیت و اسید آمینه(متیونین) به عنوان سیگنال رشدی برای سلول ها عمل می کند و این امر را برای تکثیر سلولی انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، برای این که سلول ها رشد کرده و سپس تقسیم شوند، آن ها باید در یک وضعیت آنابولیک قرار داشته باشند، یعنی شرایطی که مواد اولیه لازم برای تولید همه بلوک های ساختاری لازم وجود داشته باشد.

پیش از این، این تصور وجود داشت که هر چه مواد غذایی بیشتری در اختیار سلول ها قرار داشته باشد، آن ها به رشد خود تحت برنامه های پیام رسانی داخلی مختلف ادامه می دهند. با این حال، مطالعات اخیر نشان می دهد که بسیاری از متابولیت ها می توانند خودشان به عنوان یک مولکول پیام رسان عمل کنند و برنامه رشد سلول را کنترل کنند.

مطالعات متعدد، بویژه بـ*ـو*سیله محققان سرطان به این مطلب اشاره داشته اند که «متیونین» ممکن است یک متابولیت پیام رسان باشد و بسیاری از سرطان ها برای رشدشان به متیونین وابسته هستند.

با این حال، نحوه کنترل رشد بـ*ـو*سیله «متیونین» هنوز هم یک معما است. برای حل این معما، محققین در آزمایشگاه Laxman از یک سیستم مدل ساده یعنی سلول های مخمر جوانه زننده استفاده کردند.

پروفایل بیان ژن و هم چنین محصولات جدیدی که برای تولید بلوک های ساختاری سلول نیاز بود مورد بررسی قرار گرفت.

در این ارزیابی ها محققین به یک برنامه آنابولیک مرکزی رسیدند که بـ*ـو*سیله متیونین شروع می شد. این برنامه آنابولیک به گره های خاص جدیدی در متابولیسم اشاره داشت و قادر به هماهنگ سازی آبشاری کامل از وقایع رونویسی و متابولیکی بود که می توانند رشد را حفظ کنند.

«متیونین» سه گره «مسیر پنتوز فسفات»، «تولید گلوتامین»، «تشکیل پیریدوکسال فسفات(گروه PPP-GDH-PLP)» را به عنوان گره های کلیدی در متابولیسم فعال می کند. این گره ها مجموعه ای از سوبستراهای و کو فاکتورهای حیاتی را تولید می کنند که تولید سایر اسید آمینه ها و هم چنین نوکلئوتیدها که برای رشد حیاتی هستند، را تغذیه می کنند.

این مطالعه ای اساسی است که می تواند درک ما در مورد نقش برخی از متابولیت ها به عنوان مولکول های پیام رسان را افزایش دهد و نقش حیاتی آن ها در کنترل رشد سلول را توضیح می دهد.


بررسی تاثیر اسید آمینه در سیگنال رشد سلول های بدن انسان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا