خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
صنایع دستی ایتالیا که برگرفته از عقاید امپراطوری رم باستان میباشد . ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا است که پایتخت آن شهر رم می‌باشد. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل وساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه‌یافته‌است و جزو گروه هشت به‌شمار می‌آید.
واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و ششصد هزار نفر است و ۹۱٫۶ درصد مردم آن مسیحی هستند.
ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد.
دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود.
صنعتگران دستی ایتالیا را میتوان به سه دسته تقسیم نمود:
اول آنهایی که فقط هنرمند بوده ولی در یکی از رشته‌های صنایع دستی نیز مهارت دارند، به این ترتیب که طرح‌هایی را به شخصه ابداع کرده و شیء منحصر به فردی را تولید می کنند که به عنوان یک اثر هنری پذیرفته شده است.



دوم: گروهی که هم طراح و هم صنعتگر دستی بوده و کالاهای منحصر به فرد را تولید می نمایند ولی تمایل و آمادگی تولید مجدد آن را نیز دارند.











سوم: آن عده ای که اساساً صنعتگر بوده و در کارگاه‌های کوچک فعالیت می کنند و به کمک دست و پا با استفاده‌ی محدود از ابزار ماشینی محصولاتی را تولید می نمایند که دارای طرح‌های سنتی یا جدید می باشد. در ضمن علاوه بر اینها، امروزه یک دسته هم به عنوان طراح صنعتی فعالیت دارند که بیشتر در مقیاس تولید انبوه طرح‌هایی را ابداع و پیاده می کنند. مهمترین صنایع دستی ایتالیا عبارتند از: حصیربافی، سرامیک سازی، شیشه گری، ساخت اشیاء چرمی، تولید اشیاء فلزی، تهیه‌ی محصولات سنگی، نساجی، تولید فراورده‌های چوبی و ساخت آلات موسیقی۔ عمده ترین مراکز تولید فراوردههای دستی این کشور عبارتند از شهرهای فلورانس، ناپل، جزیره ساردنی، رم، ونیز، میلان، پروجا، سورنتو، پادوا و بولونیا.


مختصری درباره صنایع دستی ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: !Shîma!
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا