خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیگ بنگ: تجزیه و تحلیل‌های جدیدِ داده‌های ماهواره‌ای، تغییرات چرخه فصلیِ ناشی از تغییرات آب و هوایی را ثابت می کنند. به گفته محققان “تغییر چرخۀ فصلی، نشانه قدرتمند و محکمی است که بیانگر تأثیر قابل توجه انسان بر آب و هوای زمین میباشد.”






به گزارش بیگ بنگ، در مطالعات پیشین، وجود چنین تغییراتی در کره زمین پیش‌بینی شده بود. به دلیل گرم شدن کره زمین، کوچ حیوانات دچار تغییر و تحول شده است. پرنده‌ها به جنوب مهاجرت می کنند و گلها هر سال زودتر از همیشه شکوفه می دهند. الگوی دریاهای منجمد نیز تغییر کرده است و فصول ِ طوفان‌ها و آتش‌سوزی‌ها طولانی‌تر شده‌اند.


در مطالعه‌ای جدید، دانشمندان سعی کردند تا مشاهداتی را در سطوح بالاتر از سطح زمین نیز انجام دهند. تلاش آنها، که شامل تجزیه و تحلیل داده‌های درجه حرارت ماهواره‌ای بین سالۀهای ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۶ بود، برای اولین‌بار، ردپای تغییرات فصلی در جو کره زمین را آشکار کرد. بر اساس محاسبات این دانشمندان، احتمال اینکه ظهورِ چنین تغییراتی طبیعی بوده باشد و ناشی اثرات انسانها بر آب و هوا نباشد، چیزی در حدود ۵ در یک میلیون است!


بنجامین سانتر، دانشمند جوشناسی در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور در کالیفرنیا میگوید: «در جامعۀ بیولوژیست‌ها، بسیاری به دنبال یافتن ریشه این تغییرات بودند، بنابراین تصمیم گرفتیم که اطلاعات ماهواره‌ای را بررسی کنیم. آنچه که ما دیدیم نشان دهندۀ تاثیرات عمیقی است که انسان بر آب و هوا گذاشته است، و این تاثیر، نه تنها در دماهای سالانه، بلکه در چرخه فصلی نیز مشاهده می شود.»


دانشمندان با استفاده از مدل‌های کامپیوتری، رفتار تغییرات آب و هوایی کره زمین در طی هزاران سال را، در حضور و فقدان انتشار گازهای گلخانه‌ای شبیه‌سازی کردند و به طور دقیق تغییرات جوی فصول را مورد مطالعه قرار دادند. سپس، پیش‌بینی‌های این شبیه‌سازی را با داده‌های ماهواره‌ای که پس از سال ۱۹۷۹ جمع‌آوری شده بود، مقایسه کردند. داده‌های ماهواره‌ای بیشتر شبیه به پیش‌بینی‌هایی بود که در شبیه‌سازی مربوط به افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، وجود داشت. بیشترین تفاوت، در داده‌های ماهواره‌ایِ ثبت شده در سطوح بالایی زمین یافت شد.


دانشمندان بر این باورند که تفاوت بین دمای تابستان و زمستان طی ۴ دهه گذشته به طور متوسط ۰٫۴ درجه سانتیگراد افزایش یافته است. احتمالا، گرم شدن مناطق میانگان در هر دو نیمکره در طول تابستان، منشا این تغییرات است. سانتر میگوید:« تغییر چرخۀ فصلی، نشانه قدرتمند و محکمی است که بیانگر تأثیر قابل توجه انسان بر آب و هوای زمین میباشد.»


بیش از هر چیز، این یافته‌ها آنچه را که دانشمندان آب و هوا از قبل میدانستند، تایید می کند. اما سانتر امیدوار است که این یافته‌ها، افرادی که نسبت به هشدارهای دانشمندان مبنی بر تغییرات آب و هوا و تاثیرات منفی انسان بر روی کره زمین بدبین بودند، را ساکت کند! یکی از پژوهشگران ِ “دانشگاه تگزاس ای اند ام” بنام اندی دسلر میگوید: «من فکر نمی کنم این نتایج را بتوان به عنوان راه حلِ مشکلی عمده در علوم جوی در نظر گرفت. به علاوه، این یافته‌ها به جلوگیری از تغییرات آب و هوایی نیز کمکی نخواهند کرد، اما شواهدی محکم مبنی بر اینکه انسان در حال تغییر الگوهای آب و هوایی است، را ارائه میدهد.»​


انسان‌ها در حال تغییر چرخۀ آب و هوا هستند!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا