خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
قدمه ای بر دکوراسیون سبک ایرانی
فرهنگ و مردم هر قوم و سرزمین تا حد زیادی به سبک زندگی افرادی که در آن زندگی می کنند بستگی دارد. در دنیا کشورهای زیادی وجود دارند که مردمان آن ها از نظر سبک زندگی که شامل کار، خورد و خوراک، فعالیت های روزمره و غیره می شوند بسیار متفاوت اند. فرهنگ جامعه، یکی از عواملی است که باعث می شود افراد نوع زندگی خود را جهت دهند. ایران از جمله کشورهایی است که از نظر فرهنگی و سبک زندگی، بسیار ریشه دار بوده و سطح بالایی دارد.

سبک زندگی مردم ایران از گذشته های دور مورد تحسین مردم سرتاسر دنیا بوده و تا به امروز نیز این تحسین ادامه داشته است. یکی از دلایلی که سبک زندگی مردم ایران را بالاتر از سایر نقاط جهان کرده است، محل زندگی و خانه هایی است که در آن زندگی می کردند. اگر سری به خانه های قدیمی ای بزنید که امروزه به مکان های گردشگری تبدیل شده اند، سطح بالایی از مهارت و علم را در امر طراحی دکوراسیون داخلی این خانه ها مشاهده خواهید کرد.


عناصر موجود در دکوراسیون خانه ایرانی


به همین دلیل، دکوراسیون ایرانی را می توان یکی از برترین سبک های دکوراسیون در سرتاسر دنیا دانست. سبک سنتی ایرانی، شامل طراحی داخلی، معماری داخلی و خارجی دکوراسیون داخلی می باشد که به شکل های مختلف انجام می شود. در این مطلب، قصد دارید برخی از اقلامی که در دکوراسیون سنتی ایرانی به کار رفته و باعث ایجاد ماهیتی ایرانی در خانه می شوند را بررسی نماییم. با مطالعه این مطلب، خواهید توانست از چیدمان خانه شیک ایرانی که در آن روح سنت گرایی وجود دارد الهام گرفته و در خانه خود استفاده نمایید. پس تا پایان این بخش همراه ما بوده و اگر نظر، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید از طریق فرم نظرات اعلام نمایید.



اتاق پذیرایی ایرانی

میز و صندلی ناهارخوری سنتی


اتاق پذیرایی ایرانی مهم ترین بخش هر خانه شیک ایرانی است که ملزومات گوناگونی را در خود جای می دهد. در این قسمت قصد داریم چند نمونه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

فرش و گليم ايراني
هنر ايرانيان در صنايع دستي، موضوعي است که در تمام دنيا ستايش مي شود. از ديرباز، مردم ايران در صنايع فرش و قالي، کار با گل و ساخت انواع محصولاتي که به هنر و مهارت دست انسان ارتباط دارند فعاليت هاي گسترده اي داشته اند. امروزه نيز، فرش و گليم ايراني بهترين نوع پوشش براي سطح خانه به شمار رفته و کيفيت و زيبايي آن ها زبان زد عام و خاص است. در اين قسمت به بررسي نقش و ويژگي هاي اين دو محصول در دکوراسيون سنتي ايراني پرداخته ايم.

فرش ايرانی
به جرئت می توان گفت اصلی‌ ترین رکن دکوراسیون خانه‌ شیک ایرانی استفاده از فرش ایرانی در آن باشد. فرش ايراني، بهترين فرش دنيا و يکي از اعضاي ثابت هر اتاق پذيرايي ايراني به شمار مي رود. با خريد و پهن کردن فرش ايراني در خانه تان، شکوه و عظمت را در کنار زيبايي و جذابيت کم نظير احساس کنيد. فرش ايراني از زمان هاي بسيار دور مورد استفاده مردم ايران قرار مي گرفت و از اين رو مي توان آن را از جمله عناصر سنتي دکوراسيون ايراني به شمار آورد. اين محصول با هر چيدمان و دکوراسيوني قابليت هماهنگي داشته و مي توان از آن در سبک هاي مختلف دکوراسيون استفاده نمود.

فرش ايراني يکي از اقلام جدانشدني اتاق پذيرايي ايراني مي باشد. مبلمان کلاسيک و راحتي در انواع رنگ و طرح در کنار فرش ايراني جلوه بسيار خاصي را ايجاد مي کنند. وقتي حرف از فرش ايراني مي زنيم، منظورمان فرش هاي دستبافت مي باشد. کيفيت فرش هاي دستبافت نسبت به فرش هاي ماشيني بسيار بالاتر بوده و طرح و رنگ هاي به مراتب بهتري نيز دارند. خريد بهترين مدل فرش دستبافت فرآيندي است که در آن بايد نکان خاصي را در نظر داشته باشيد. در مقالات گذشته معماريان به بررسي نکاتي که باعث مي شود بهترين فرش دستبافت ايراني را انتخاب نماييد پرداختيم.

گلیم ایرانی
این روزها بسیاری از خانم های خانه دار برای تزئین خانه های خود از گلیم استفاده می کنند چرا که این نوع از دست بافته ها، به دلیل داشتن پشم طبیعی گوسفند و رد هنر دست های بانوان روستایی، حس زندگی در خود دارند. این محصولات جذاب، کاربردهای مختلفی در دکوراسیون داخلی داشته و از نظر زیبایی و کاربرد در سطح بسیار بالایی قرار دارند. از گلیم های ایرانی به دو شکل استفاده می شود؛ بعضی افراد از آن روی زمین و برای پوشش کف استفاده کرده و برخی آن را روی دیوار آویزان می کنند.


دکوراسیون به سبک ایرانی

 
  • تشکر
Reactions: فروغ ارکانی

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
تابلو فرش ایرانی
تابلو فرش ایرانی یکی دیگر از عناصری است که می‌تواند روح ایرانی را در فضای خانتان بپراکند. تابلو فرش‌های ایرانی تنوع بسیار زیادی دارند. از تابلوهای آیات قرآن و دعاهای معروف گرفته تا مینیاتورهای بی‌نظیر و رویایی استاد فرشچیان و یا نظیر آن.

سعی کنید در هنگام انتخاب تابلو فرش به عناصری مانند رنگ، طرح و اندازه آن ذقت کنید. بهتر است رنگ تابلو فرش با رنگ فرش کف اتاق و دیگر عناصر اتاق پذیرایی هماهنگی داشته باشد. همچنین اندازه آن مناسب اتاق پدیرایی شما باشد تا به بهترین نحو خود را نشان دهد.



ملزومات مورد استفاده در اتاق پذیرایی ایرانی

خانه شیک ایرانی


تا بدین جا درباره سه عنصر جذاب در دکوراسیون سنتی ایرانی صحبت کردیم. فرش، گلیم و تابلو فرش ایرانی سه محصول جذاب و پرطرفداری هستند که در خانه های ایرانی استفاده های زیادی از آن ها می شود. در این قسمت قصد داریم چند قلم دیگر را به شما معرفی کنیم تا راه را برای رسیدن به دکوراسیون سنتی ایرانی با جلوه ای خاص و شیک هموارتر سازیم.



ظروف و بشقاب های طرح دار ایرانی

استفاده از تـ*ـخت سنتی در اتاق پذیرایی ایرانی


ظروف و بشقاب های ایرانی که روی آن ها طرح های مختلفی حکاکی شده است، انتخاب های خوبی برای قرار گرفتن در اتاق پذیرایی ایرانی هستند. یک خانه شیک ایرانی خانه ای است که در آن اکسسوری های جذابی وجود داشته باشد. ظروف و بشقاب های طرح دار را می توان به عنوان اکسسوری و یا پذیرایی مهمانان استفاده نمود. در فروشگاه معماریان بشقاب های طرح دار مختلفی وجود دارد که روی آن ها نقوش گوناگونی وجود دارد.

حتما بخوانید: فرش ایرانی و کاربردهای آن در دکوراسیون مدرن


رومیزی های شیک و سنتی ایرانی

سادگی و زیبایی در دکوراسیون ایرانی


پارچه های رومیزی را می توان یکی از ارزان ترین اقلام دکوراسیون سنتی ایرانی دانست. این محصول، در زمان های گذشته کاربرد بسیار بیشتری نسبت به امروزه در خانه های مردم داشت. از پارچه رومیزی برای پوشاندن میزهای مختلف خانه استفاده می شود و علاوه بر زیبایی و جذابیت، از نشستن گرد و غبار روی میز جلوگیری می کند. در خانه های مدرن با چیدمان های مینیمال، می توانید از رومیزی در میز تلویزیون، میز ناهارخوری، میز مطالعه و میز عسلی جلو مبلی بهره ببرید.


دکوراسیون به سبک ایرانی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: فروغ ارکانی

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
پشتی و تـ*ـخت سنتی ایرانی

اتاق پذیرایی ایرانی ۹۸


تـ*ـخت سنتی و پشتی یکی از اقلام نوستالژی در دکوراسیون سنتی ایرانی است. بسیاری از افراد تـ*ـخت های سنتی و پشتی را در خانه مادربزرگ هایشان دیده و به یاد می آورند. این وسایل را می توان در هر نوع دکوراسیونی بکار برد. با قرار دادن تـ*ـخت و پشتی در خانه تان روح ایرانی را در فضایتان القا کرده و راهی برای عبور از مدرنیته به سوی سنت گرایی در خانه تان ایجاد کنید.

حتما بخوانید: طراحی داخلی سفره خانه سنتی با استفاده از سبک ایرانی


ملزومات و اکسسوری با طرح ایرانی اسلیمی

تلفیق دکوراسیون مدرن و سنتی ایرانی


طرح های اسلیمی طرح هایی هستند که دارای خطوط و منحنی های متقارن بوده و در نهایت اجتماع این خطوط و منحنی ها به ایجاد یک شکل و طرح مشخص می انجامد. اگر نگاهی به بناها و آثار صنایع دستی قدیمی ایرانی بزنید، طرح های اسلیمی و مینیاتوری را در آن ها مشاهده خواهید کرد. بنابراین می توان گفت اقلامی که در آن ها به نوعی از این طرح استفاده شده باشد، جزو دکوراسیون سنتی ایرانی به شمار می رود. ایده خلاقانه ای که در این زمینه وجود دارد، استفاده از مبلمانی با طرح اسلیمی است که امروزه رواج زیادی یافته است. صندلی های تک، فرش و قالی و تابلوهای دیواری نیز دیگر ملزوماتی هستند که با طرح اسلیمی در بازار وجود دارند.

کاشی کاری های سنتی ایرانی

اتاق پذیرایی ایرانی شیک و دلباز


اگر شما هم علاقه مند به هنر و مهارت هستید، بنابراین کاشی کاری باید یکی از موارد محبوبتان باشد. کاشی کاری در دکوراسیون سنتی ایرانی هنری است که بیشتر در دیوار و سقف ها دیده می شود. هنر کاشی کاری نیز همانند بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی دیگر، از اصالت و قدمت زیادی برخوردار است؛ با توجه به تحقیقات به عمل آمده می توان گفت اولین نمونه های کاشی کاری در سازه های ایرانی مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد می باشد.


دکوراسیون به سبک ایرانی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: فروغ ارکانی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا