خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیگ بنگ: همیشه از مضرات گوشت قرمز حرف زده می شود، اما واقعیت این است که گوشت‌های غیرفراوری شده و با کیفیت از قبیل گوشت گاو و گوشت گوسفند میتوانند نقش مفیدی در متعادل کردن رژیم غذایی داشته باشند.






به گزارش بیگ بنگ، اگرچه این گفته هم صحت دارد که زیاده‌روی در مصرف گوشت قرمز می تواند باعث افزایش فشار خون و عوارض قلبی شود، اما یک یا دو مورد در هر هفته می تواند رژیم غذایی تان را بهبود ببخشد. اگر از خوردن گوشت قرمز خودداری کنید، با دلایلی که در این مقاله ذکر می شود، احتمالا سعی خواهید داشت گوشت را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.


۱-افزایش جذب پروتئین


پروتئین نقش مهمی در رشد کودکان و بزرگسالان دارد. اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی‌تان نداشته باشید، ماهیچه‌هایتان دچار آتروفی(تحلیل) شده و علائمی از قبیل ضعف، سرگیجه و خستگی را تجربه خواهید کرد. گوشت سرشار از پروتئین است و به شما در حفظ و ایجاد ماهیچه‌های سالم کمک می کند. اگر گوشت قرمز به خوبی پخته شود، غذایی سرشار از پروتئین‌های سالم خواهید داشت که برای سبک زندگی فعال کاملا ضروری است.




۲-میزان زیاد آهن


آهن بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل به شمار می رود و در ایجاد هموگلوبین ایفای نقش می کند. هموگلوبین بخشی از خون است که اکسیژن را در بخش‌های مختلف بدن ترارسانی می کند و به بافت‌هایی نظیر قلب و مغز تحویل می دهد. آن دسته از افرادی که آهن کافی مصرف نمی کنند، در خطر ابتلا به مشکلات گردش خون و آنمی یا همان کم خونی هستند. خوشبختانه، اگر گوشت قرمز مصرف کنید، می توانید حجم زیادی از آهن را در اختیار بدنتان قرار دهید. در هر بار سِرو، گوشت قرمز بیشتر از گردو، گوشت ماهی یا گوشت طیور آهن خواهد داشت.


۳-منبع مهمی از چربی اشباع شده


سال‌هاست که رسانه‌ها چربی اشباع شده را بدنام کرده و آن را مسئول بروز عوارض سلامتی خطرناکی مثل انسداد شریان، بیماری‌های قلبی و چاقی نامیده‌اند. اگرچه این واقعیت دارد که چربی اشباع شده چندان برای ما انسان‌ها خوب نیست، اما رعایت تعادل کلید حل مسئله است؛ نکته‌ای که در خصوص سایر جنبه‌های مواد غذایی نیز صدق می کند. در واقع، چربی اشباع شده موجود در گوشت قرمز می تواند کارایی کبد را ارتقا ببخشد. این نوع چربی در افزایش سطح تستوسترون هم نقش دارد؛ هورمونی که در کارکرد **** و تعمیر بافت موثر است.





۴-افزودن ویتامین B به رژیم غذایی


ویتامین B نقش حیاتی در یک رژیم غذایی سالم دارد و خیلی از افراد بطور روزانه آن را در بدنشان تامین نمی کنند. گوشت قرمز سرشار از ویتامین‌های مجموعه B و به ویژه ویتامین B12 می باشد و گیاهخواران به ازای آن از مکمل استفاده می کنند. این ویتامین نقشی کلیدی در سلامتی انسان دارد و کمبود آن می تواند منجر به طیف زیادی از مشکلات سلامتی شود؛ از بیماری قلبی عروقی گرفته تا سرطان. علاوه بر ویتامین B12، گوشت قرمز حاوی سایر ویتامین‌های اساسی هم می باشد؛ مثل ویتامین B6، تیامین، فولات، ریبوفلاوین، نیاسین و پانتوتنیک اسید.





۶-افزایش میزان روی


روی به سختی در منابع غذایی یافت می شود؛ ماهی و صدف یک منبع غنی از روی هستند. خوشبختانه، گوشت قرمز نیز دارای مقدار سرشاری از روی می باشد. این ماده معدنی نقش کلیدی در رشد ماهیچه و مغز و کارکرد مناسب دستگاه ایمنی دارد. با افزودن گوشت قرمز به برنامه غذایی‌تان، دیگر نگران کمبود روی در بدنتان نخواهید بود.​


شش فایدۀ شگفت‌انگیز گوشت قرمز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا