خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیگ بنگ: در اینجا نحوه ساخت یک کرمچاله کیهانی توضیح داده می‌شود که میتواند فضاپیما را به دورترین نقاط فضا ارسال کند: دو سیاهچاله باردار بردارید، آنها را پشت سر هم قرار دهید و دو ریسمان کیهانی میان ِ آنها ایجاد کنید. دو ریسمان را تا بینهایت بکِشید. با این کار، سیاهچاله قابل عبوری در اختیار خواهید داشت. هنوز گیج هستید؟




به گزارش بیگ بنگ، تیمی از اخترفیزیکدانان رویای تحقق بخشی به این راه حل را در ذهن می‌پرورانند. این کرمچاله میتواند مسافران را به بخش‌‎های دور جهان بفرستد. اخترفیزیکدان دانشگاه ایالتی اوهایو «پائول ساتر» در «Live Science» ایده‌های مفهومی خود را منتشر کرده است.

سیاهچاله باردار به سیاهچاله فرضی گفته می‌شود که دارای بار الکتریکی است و یک سیاهچاله در انتهای دیگر آن قرار دارد. سیاهچاله باردار میتواند در نقش یک کرمچاله ظاهر شود. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید به درون این کرمچاله بپرید باید بدانید که کرمچاله‌ها به طرز باورنکردنی ناپایدار هستند. برای اینکه اطمینان حاصل شود انتهای باردار بصورت منبسط باقی میماند، یک جفت حلقه کیهانی میتواند آنها را سر جای خود نگه دارد. متاسفانه، ریسمان‌های کیهانی نیز همدم سفر چندان خوبی نیستند.



ساتر افزود: «مطمئنم اصلا دوست ندارید با ریسمان‌های کیهانی روبرو شوید زیرا شما را بلافاصله به دو نیم تقسیم می کند؛ اما لازم نیست زیاد نگران باشید زیرا اصلا مطمئن نیستیم که آنها وجود دارند یا خیر. خوشبختانه، تاکنون یک مورد هم در جهان مشاهده نشده است.»

اگرچه وجود کرمچاله‌ها و ریسمان‌های کیهانی هنوز به اثبات نرسیده است، اما فیزیکدانان روسی اعلام کرده‌اند که میتوان با بررسی آثاری که در فضا-زمان بر جای میگذارند، شکل آنها را مورد اندازه‌گیری قرار داد. شوربختانه، این آثار یا امواج گرانشی میتوانند جرم سیاهچاله را تضعیف کرده و باعث فروپاشی آنها شوند. اما جای امیدواری است که کرمچاله برای زمان کافی به منظور فرستادن کسی یا چیزی پایدار باشد.​


چگونه یک “کرمچاله” بسازیم؟

 
  • تشکر
Reactions: نگار 1373 و * رهــــــا *
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا