خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
از زمانی که بشر پا به عرصه وجود گذاشته همواره با مشکلات فراوانی مواجه بوده و از همان ابتدا برای حل این مشکلات، از طیبعت و مظاهر آن بهره جست و توانست دریک فرآیند تکاملی با تفکر و شبیه سازی کارکردهای طبیعی بر بسیاری ازآنها غلبه کند، ودر همین فرآیند دست به اختراعات بزند.از این روست که می توان طبیعت و مکانیزم آن را بزرگترین منبع پیشرفت بشریت دانست.

از نمونه های اختراعات مدون می توان به طراحی ماشین پرنده اثر لئوناردوداوینچی که با الهام از مکانیزم(طرزکار) پرواز خفاش که ۴۰۰سال بعد توسط کلمنت آدر درسال ۱۸۹۰ با پرواز۱۵متری تحقق پیوست یا طراحی اولین زیر دریایی ها با الهام از مکانیزم دلفین یا ساخت اولین بالگردها با تحلیل برگ نوعی گیاه به نام سامار که تداعی کننده ملخ بالگرد است یا ساخت هواپیماهای تیزپرواز با الهام از ساختار بال پرنده پرستو یاد کرد.

این مقاله کوششی خواهد بود درجهت شناسایی، معرفی ویژگی ها،نحوه ی انجام این گونه فرآیندها که به خلق یک اثرمعماری بیانجامد.

بسـ*ـتر موضوع:

در سال ۱۹۵۸یک پزشک نظامی امریکایی به نام Jack E. Steele واژه بیونیک را ابداع کرد که در سال ۱۹۶۰ پس از یک نشست ۳روزه باهمین عنوان بصورت رسمی به ثبت رسید.وبدین ترتیب وی توانست به همه فرآیند های ذکر شده صورت علمی بدهد.هدف اصلی وی مطالعه زیست شناسی موجودات زنده برای حل مشکلات مهندسی بود که بعدها به , biognosis biomimetics , bio-inspiration , Biomimicry نیزمعروف شده است.

واژه Bionics که اولین بار ازترکیب دو واژه(الکترونیک) biology + electronics(زیست شناسی) ،به معنای بکاربردن شیوها و سیستم های زیستی موجود در طیبعت جهت مطالعه و طراحی سیستم های مهندسی و تکنولوژی مدرن است. بعدها واژه tehcnic جانشین واژهelectronics گردید تا این تعریف شمولیت بیشتری در رشته های مهندسی و تکنیکی یابد.درتعاریف دیگر بیونیک که در لغت به معنی”زیست شناختی ” یا ” به کارگیری انـ*ـدام های ساختگی تعریف کردند ویا بیونیک را علم سیستم هایی که شالوده و پایه تمامی سیستم های زنده است دانستند.یا در تعریف ساده تر می توان بیونیک را انتقال تکنیک های برگرفته از مکانیزم های طبیعت به فرم های زندگی دانست.

بنابراین تمام زمینه های ورود علم نو ظهور بیونیک به رشته معماری مهیا گردید تا سبکی جدید یه این رشته افزوده شود. از آنجا که ذهنیت بیونیک و ارگانیک مهمترین روند قرن بیستم بوده و سالیوان،رایت لوکوربوزیه همگی روی تشابهات بیولوژیکی کار می کردند سبکی که در بسیاری ازویژگیها با سبک های ارگانیک،پایدار و سبز مشترک می باشد و هزاره سوم را می توان زمان شکوفایی و به اوج رسیدن آن الخصوص در کشورهای متمول دانست.


معماری بیونیک

 

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
جان کلام:

فرآیند کاربرد بیونیک یا بیونیکه کردن:

۱٫گام اول:دانستن ضرورت فعالیت های ارگانیسمی(استخراج اطلاعات)

۲٫گام دوم:تبدیل اطلاعات استخراجی به مدل های اطلاعاتی

۳٫گام سوم:تبدیل مدل اطلاعاتی به یک سیستم جدید(وارد کردن مدل اطلاعاتی به یک سیستم جدید وبوجودآوردن ارتباط بین اطلاعات ارگانیسمی وشئ یا موضوع مصنوعی )

تعریف معماری بیونیک:

معماری بیونیک علمی است که به الهام یابی فنی ساختمان ها از رفتارها و ارتباطات گوناگون عالم جانداران می پردازد و مسائل فنی را از راه های زیستی حل می‌کند.

دریک تعریف جامع و کامل معماری بیونیک جنبشی است برای طراحی و ساخت و ساز بناهای برجسته ای که طرح و خط هایش را از فرم های طبیعی(زیستی) الهام گرفته باشند.جنبشی که از اوایل قرن۲۱شروع به بالغ شدن کردو به این ترتیب در تحقیقات اولیه بر عملی بودن طرح تاکید می شد.

ازمعماران برجسته که در این سبک آثاری خلق کرده اند:

هرچند همانطور که می دانیم مقوله نوع وسبک طراحی برای هر معمار توسط شرایطی(اقلیم،اقتصاد،کارفرما،بافت غالب و…) که وجود دارد تعریف می شود همانطور که استرلینگ به ان اشاره کرد. بنابراین نمی توان هر معمارویا همه ی کارهای یک معمار را مختص یک سبک دانست

Greg Lynn ,Bates Smart, Nicholas Grimshaw, Santiago Calatrava, Norman Foster, Ken Yeang, Daniel Libeskind, Jan Kaplický

نمونه هایی از اسلایدها و فهرست های این پروژه:
فهرست

-مقدمه

-بسـ*ـتر موضوع

-معماری بیونیک

-معماران بیونیک

-معماری بیونیک در گذشته(قبل از ابداع واژه ی بیونیک)

-ویژگی های معماری بیونیک

-معماری بیونیک :از فنگ شوئی تا معماری ارگانیک

-علم بیونیک:توسعه طرحهای سازه ای پل ها

-مشکلات و موانع ترکیب پل ها با علم بیونیک

–ارگانیک،پایدار،بیونیک

-همایش های بین المللی معماری بیونیک

-نظرات دیگران

-نظرات شخصی


معماری بیونیک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا