خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


فضاپیمای چلنجر در ژانویه 1986 منفجر شد که در اثر این انفجار هر 7 سرنشین آن جان خود را از دست دادند، اما جالب است بدانید استیو جابز (Steve Jobs) برای سفر با این فضاپیما داوطلب شده بود، اما هیئت گزینش درخواست او را رد کرده بودند.

پس از اینکه فضاپیمای شاتل چند پرواز خود را با موفقیت انجام داد، ناسا طرحی را در نظر گرفت تا در کنار فضانوردان حرفه‌ای یک شهروند عادی نیز به مدار زمین اعزام شود. در همین راستا سازمان فضایی ناسا یک فراخوان عمومی را منتشر کرد که به واسطه آن حدود 11 هزار نفر برای اعزام به فضا داوطلب شدند. پس از بررسی‌های ناسا، قرار شد از بین دو معلم به نام‌های کریستا مک آلیف و باربارا مورگان یک نفر انتخاب شود که سرانجام مک آلیف این شانس بزرگ را به دست آورد. اما این داستان زمانی بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد که در میان لیست داوطلبان شاهد نام استیو جابز هستیم.




استیو جابز و رویای سفر به فضا

استیو جابز در رویای سفر به فضا در پی فراخوانی که از سوی ناسا اعلام شد، نام خود را نیز در بین سایر داوطلبان نوشت. البته در آن زمان استیو جابز سرشناس نبود و توانست چندین سال پس از آن زمان در حوزه تکنولوژی به یک نابغه تبدیل شود. پس از ارسال درخواست جابز برای حضور در پرواز فضاپیمای چلنجر، تقاضای او رد شد؛ زیرا هیئت گزینش بر این باور بودند که وی شایستگی و سلامت کافی برای حضور در این پرواز را ندارد. سرانجام در 28 ژانویه سال 1986 فضاپیمای چلنجر پس از 73 ثانیه در آسمان منفجر شد و 7 سرنشین آن جان خود را از دست دادند و کریستا مک آلیف نیز یکی از آن‌ها بود که حالا بسیاری این نام را می‌شناسند؛ چراکه انتخاب وی به جای استیو جابز مانع از آن شد تا دنیای حوزه تکنولوژی نابغه خود را از دست دهد.​


استیو جابز ؛ نابغه‌ای که از انفجار فضاپیمای چلنجر جا ماند

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n، * رهــــــا * و ^Roya^
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا