خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

مروا77

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/1/19
ارسال ها
296
امتیاز واکنش
271
امتیاز
198
زمان حضور
0
مدرسه باهاوس

در پی پدیدار گشتن نهضت هواداران جنبش هنرها و صنایع دستی در انگلستان به رهبری ویلیام موریس و در اروپا به رهبری ویکتور هورتا و هکتور گریمادر که به معیارهای غیر قابل تردید تولید ماشین پشت کردند، در آلمان گروهی با گرد هم آمدن مدرسه باهاوس را تشکیل دادند.
این مدرسه که جزء مدارس مهم و تأثیرگذار در جریان هنر قرن بیستم به شمار می رود، ابتداء در سال 1906 به عنوان مدرسه هنرها و صنایع دستی وایمار توسط هنری وان دولده (1863 - 1957) معمار هلندی پایه گذاری شد. او نماینده برجسته هنر نوین بود و در برنامه آموزشی اش بر صنعتگری در کنار خلاقیت و آزمایشگری آزادانه تأکید می کرد.



«وان دولده» و ایمار را با آغاز جنگ اول جهانی ترک گفت و یک معمار جوان آلمانی به نام والتر گروپیوس را به جانشینی خود معرفی کرد. گروپیوس مدیریت مدرسه را در سال 1919 پذیرفت. او مدرسه اصلی را به نام باهاواس از نو سازمان دهی کرد و در سال 1925 به ساختمانهای نوساز در دساو منتقل کرد. پس از جنگ جهانی اول هنرمندانی از قبیل کاندینسیکی، پل کله، کازیمیر مالویچ، موهولی ناگی، موندریان و.... در این مدرسه که در آلمانی باو (ساختمان) نامیده می شد، تلاش می کردند که هنر و آثار هنری را به نوعی قابل مصرف تبدیل نموده و با صنعت ارتباط دهند و یکی از رشته های هنری به نام طراحی از این مؤسسه پایه گذاری می گردد.


هنر نوگرا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا