خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

نگین نوروزی

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
7/9/18
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
6,390
امتیاز
213
سن
28
محل سکونت
تهــــران
زمان حضور
2 روز 14 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
خبرآنلاین: حدود ۱۰% مردم جهان به میگرن مبتلا هستند و این احتمال در زنان بیشتر از مردان است و نوشیدن مقدار زیادی کافئین می‌تواند باعث افزایش احتمال حملات میگرنی شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف بیش از ۳ لیوان نوشیدنی‌های کافئین دار در روز منجر به میگرن در همان روز یا روز بد می‌شود. به گفته مدیر تیم تحقیقاتی Elizabeth Mostofsky، براساس تحقیقات نوشیدن یک یا دو لیوان قهوه باعث ایجاد میگرن نشد اما مقادیر بیش از آن باعث بروز در همان روز یا روز بعد گردید.

اما کافئین آنطور که به نظر می‌رسد بد نیست، این ماده در کاهش خطر ابتلا به سرطان و زندگی طولانی بسیار موثر است.



میگرن‌های دنباله‌دار زمانی رخ می‌دهد که فرد در هر ماه حدود ۱۴ روز آن را سردرد دارد. افرادی که در این تحقیق شرکت کردند روزی دوبار و به مدت ۶ هفته دفترچه‌ای را کامل کردند که شامل مصرف نوشیدنی‌ها، سبک زندگی و زمان و مشخصات حملات میگرنی بود. سپس محققین احتمال حملات میگرنی را در روزهایی که نوشیدنی کافئین دار می‌نوشند با روزهایی که نمی‌نوشند مقایسه کردند. نتایج بدست آمده نشان داد افرادی که ۳ وعده یا بیشتر در روز کافئین مصرف کردند دچار حملات میگرنی شدند.



آیا کافئین علاوه بر ایجاد میگرن می‌تواند آن را درمان کند؟

هنگامی که به دلیل انبساط و تنبلی رگ‌ها در مغز (پدیده‌ای به نام Vasodilation) سردرد ایجاد می‌شود، کافئین با انقباض و کاهش تورم این عروق می‌تواند به فرد بسیار کمک کند. همچنین برای تسکین سریع میگرن‌های شدید از کافئین تزریقی (وریدی) در اورژانس‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند اثربخشی برخی از داروها مانند ایبوپروفن، آسپرین و استامینوفن را افزایش دهد و مدت طولانی‌تری درد را تسکین بخشد.

به گفته Mostofsky نوشیدن قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار ۳ وعده در روز تنها احتمال میگرن را افزایش می‌دهد و به طور مستقیم باعث ایجاد آن نمی‌شود.
منبع:healthline


آیا نوشیدن ۳ لیوان قهوه باعث میگرن می شود؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا