خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

مروا77

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/1/19
ارسال ها
296
امتیاز واکنش
271
امتیاز
198
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
فقط مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها نیستند که عاشق وسایل عتیقه و قدیمی و آنتیکند چون برایشان خاطره های خوشی از گذشته را زنده میکند . الان هم خیلی ها عاشق هر چیزصی هستند که به نوعی به گذشته و سنت های ایرانی وصل میشود . هر وسیله ای که رگ و ریشه ای در گذشته کهن و تاریخ باستانی ما دارد . چیدمان سنتی خانه ، لباس سنتی، موسیقی سنتی ، طب سنتی . انگار در سنت ها چیزی هست که به آدم حس اعتماد و آرامش میدهد نوعی دانایی فیلسوفانه و عمیق در مورد هر چیزی که خوب است .

به همین خاطر است که حتی گاهی زوج های جوان به جای خرید جهیزیه مدرن به سراغ فرش های دستباف اصیل حصیر و گلیم و نمد میروند و برای تزیین خانه ها بجای استفاده از تزیینات مدرن و شیک سر از زیر زمین و انبار خانه مادر بزرگ ها میروند و کتری قوری و سماور مسی بجای ظرف های کریستال اتریشی میرود درون بوفه دکوری خانه ها. بگذارید اول به سراغ ویکی پدیا برویم و سنت را معنی کنیم و ببینیم این سنت اصلا چی هست که این همه علاقمند سـ*ـینه چاک دارد

سنت اصلا چی هست ؟

سنت
یا تراداد عبارت از باور یا رفتاری است که در یک گروه یا جامعه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود،

دارای معنای نمادین یا اهمیت ویژه‌ای است و ریشه آن به گذشته برمی‌گردد.

تعطیلات عمومی و نیز لباس‌های غیرمنطقی اما به لحاظ اجتماعی معنی‌دار

(مانند کلاه‌مویی که قضات در برخی کشورهای غربی در دادگاه‌ها بر سر می‌گذارند) نمونه‌های بارزی از سنت هستند.

حتی هنجارهایی نظیر سلام و احوال‌پرسی کردن نیز سنت تلقی می‌شوند.

سنتها می‌توانند در طول هزاران سال به حیات خویش ادامه دهند یا اینکه گسترش پیدا کنند.

در عین حال سنتهایی هم هستند که به دلایل سـ*ـیاسی یا فرهنگی در طول مدت کوتاهی ایجاد شده‌اند.

باید اعتراف کرد آرامشی که در خانه های رنگارنگ سنتی هست در سکوت و خلوتی خانه های مدرن نیست. من یکی وقتی وارد یک خانه با دکوراسیون مدرن میشوم یک جورهایی حس میکنم وارد لابی یک هتل گران قیمت شده ام و باید حواسم را جمع کنم که دست از پا خطا نکنم برعکس وقتی وارد فضایی با چینش سنتی میشوم دوست دارم خمیازه ای بکشم به بدنم کش و قوسی بدهم و در پناه این همه رنگ و نور و حس های نوستالژیک یک چرت کوتاه بزنم :)))

اما در نهایت همه میدانیم که زندگی امروزه اقتضائات خاص خودش را دارد مبلمان راحتی کاناپه تلوزیون LED میز نهار خوری شوفاژ و غیره از جمله وسایلی هستند که هم لازمشان داریم هم شاید به دکوراسیون سنتی به شدت اصیل ما نخورد. ولی گریزی هم از این ابزار های مدرن نیست


چیدمان سنتی خانه _ تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

مروا77

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/1/19
ارسال ها
296
امتیاز واکنش
271
امتیاز
198
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
بنابراین اگر شما هم مثل من از جمله عاشقان چیدمان سنتی خانه و هر چیز سنتی موجود در اطرافتان هستید مجبورید یک جوری بین چیدمان سنتی و مدرن
صلح برقرار کنید . خوب بالاخره سخت است که بخواهیم کل خانه را فقط با فرش و پشتی بپوشانیم در این صورت ممکن است خانه بیشتر شبیه مساجد و حسینیه ها شود . نه که بد باشد ولی هر فضایی امکانات خودش را میطلبد. خلاصه باید کاری کنید که امکانات زندگی امروزی را در کنار نشانه های از چیدمان سنتی در گوشه و کنار خانه تان داشته باشید.

چند پیشنهاد بدرد بخور در مورد چیدمان سنتی خانه :
  1. میتوانید بروید سراغ فرش های لاکی سنتی در کنار مبلمان و چیدمان مدرن . رنگ لاکی گرما و صمیمیت خوبی به فضای خانه تان میدهد.
  2. خانه را با وسایل قدیمی و عتیقه مثل آینه های مشبک قدیمی و آثار هنری سنتی ، کلون ،دار قالی نیم بافته ، ظروف مسی و تنگ های سنتی بلوری و … تزیین کنید .
  3. اگر به چیدمان سنتی علاقمندید ظروف کریستال و چینی و سیلور را کنار بگذارید و برید به سمت سفال ها و سرامیک های خوش نقش و نگار ایرانی حتی اگر به چینی های گل قرمزی جهاز مامان ها دسترسی دارید چند تایی را به عنوان دکوری به کار بگیرید.


چیدمان سنتی خانه _ تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

 

مروا77

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/1/19
ارسال ها
296
امتیاز واکنش
271
امتیاز
198
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
  1. در صورت امکان یکی از اتاق ها را مبل نکنید و بجایش فقط از فرش و پشتی به سبک اتاق های قدیمی استفاده کنید اگر در زمستان در این اتاق ها کرسی راه بیاندازید که دیرگ نور علی نور خواهد شد.
  2. کوسن های سنتی و رومیزی ها و رو پشتی های ترمه میتوانند زیباترین نشانه ها از سنت در دکوراسیون خانه شما باشند.
    چیدمان سنتی خانه
  3. طاقچه ها را آن روطاقچه ای های مثلثی و آینه شمعدان ها از المان های زیبای خانه های سنتی است اگر طاقچه ندارید از شلف های چوبی و ساده به این منظور استفاده کنید .
  4. بجای آباژور از شمعدانی های لاله عباسی استفاده کنید این شمعدانی های زیبا یکت توان زیر و رو کردن حس و حال یک خانه را دارند . پیه سوز و فانوس هم گزینه هایی دیگری در این راستا هستند .
  5. اگر امکانش را دارید سراغ پنجره ها و در های ارسی بروید که چیدمان خانه تان تا حسابی زیر و رو میکند .
  6. استفاده از پرده های ساده ی توری به سبک قدیم به جای پرده های سلطنتی چند طبقه را فراموش نکنید این پرده های ساده هم در دکوراسیون مدرن وهم در دکوراسیون سنتی جایگاه ویژه ای دارند به علاوه اینطوری نور را از محیط خانه خود دریغ نکرده اید.
  7. به سبک قدیم و همین طور استفاده از چند تـ*ـخت سنتی در خانه که با گلیم و پشتی های سنتی بپوشانید و گاهی چهاز زانو روی آن بنشینید و در استکان های کمر باریک چای بنوشید احتمالا حس نوستالژیک پسندتان را حسابی قلقلک خواهد داد.

  1. در قسمت اوپن آشپزخانه و یا در چهار چوب راهرو از پرده های مهره ای فانتزی یا از پرده های بافته شده عشایری استفاده کنید.
  2. برای تابلو های هنری در چیدمان سنتی دستتان حسابی باز است ، تابلو های خط نستعلیق و شکسته نستعلیق، تابلو های منبت و معرق و تابلو فرش های اصیل و حتی یک تکه گلیم پر نقش و نگار میتواند زینت بخش بهترین و بزرگترین دیوار منزل شما باشد.
  3. بجای لوستر های مدرن و LED از لوستر های سنتی حباب دار با رنگی که رنگ قالب در خانه شماست استفاده کنید .
  4. در خانه از گل و گیاه ها آپارتمانی در گلدان هاس سفالی رنگ نخورده استفاده کنید که هم حسن نوستالژیک زیبایی دارد و هم روح تازگی و طراوت را به خانه شما میاورد.
  5. از گره چینی در گوشه کنار خانه خود ،مبلمان و تختهای چوبی سنتی، کابینت ، سقف ، قاب آینه ،و غیره استفاده کنید.


چیدمان سنتی خانه _ تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا