خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*SADAT*

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/8/18
ارسال ها
601
امتیاز واکنش
6,350
امتیاز
263
زمان حضور
18 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تکنیک مدادرنگی
۱- سایه‌روشن با فشار

ساده‌ترین و طبیعی‌ترین روش ایجاد سایه‌روشن این است که فشار دست تان روی مداد را کم و زیاد کنید. نوک مدادتان را بتراشید و با کمترین فشاری که می‌توانید دایره‌های ریز تودرتو بکشید تا سطحی که می‌خواهید به رنگ روشن باشد به نرمی با رنگ پوشانده شود. همین طور که به طرف دیگر می‌روید کم‌کم بر فشار دست‌تان بیافزایید. می‌توانید تمام سطح را نخست با رنگ روشن بپوشانید و سپس با افزایش فشار مداد، لایه‌های دیگری را به قسمت‌های دلخواه که می‌خواهید پررنگ‌تر باشند بیافزایید.
روش فشار، روش خوبی برای درآوردن سایه‌های متنوع از یک مداد با رنگ تیره یا متوسط است. مثلا از هر قرمزی شما می‌توانید سه یا چهار صورتی دربیاورید. تمرین کنید تا کنترل‌تان بر روی فشار روی مداد زیاد شود و سایه‌های متنوع‌تری از هر رنگ‌ دربیاورید.

۲- درآمیزی بدون رنگ
در روش سایه‌روشن فشاری، رگه‌های سفید رو کاغذ برجا می‌مانند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای صاف کردن سطح رنگ‌شده، استفاده از آمیزنده‌های بی‌رنگ است (آمیزنده‌های بی‌رنگ مدادهایی با نوک نرم سفید هستند). از روشن‌ترین قسمت شروع کنید و با فشار زیاد دایره‌های نرم تودرتو بکشید و به طرف قسمت‌های تیره‌تر بروید. با این روش یک سطح نرم و صاف به دست خواهید آورد.



۳- افزودن رنگ تیره‌تر برای پررنگی
هنگامی که از آمیزنده بی‌رنگ استفاده می‌کنیم، کنتراست کاهش می‌یابد. می‌توان با استفاده از یک قرمز تیره‌تر، قسمت‌هایی را پررنگ‌تر کرد. بسته به جنس مدادرنگی، قابلیت درهم‌آمیزی رنگ‌ها بیشتر یا کمتر است. مدادرنگی‌های حرفه ای به خوبی ترکیب می‌شوند. با این روش می‌توان به سطح رنگ شده،‌ ژرفا داد. در این مرحله باید فشار بیشتری بر مداد بیاورید چون سطح کاغذ قبلا با رنگ پر شده و لایه‌های جدید باید روی لایه‌های قبلی جای بگیرند.


۴- افزودن رنگ روشن‌تر برای درآمیختن رنگ‌ها
به جای این که تمام سطح را کاملا با سایه‌روشن فشاری بپوشانید، می‌توانید برخی قسمت‌ها را با رنگ‌های مختلفی از یک خانواده، سایه‌روشن کنید. مثلا زرشکی، قرمز و صورتی از یک خانواده هستند و با کنار هم گذاشتن آن‌ها می‌توانید سایه‌روشن بسازید. با این روش دیگر مرحله‌ی آمیزنده‌ی بدون رنگ (مداد سفید) حذف می‌شود و صاف کردن سطح با رنگ روشن‌تر که روی رنگ تیره‌تر زده می‌شود انجام می‌گیرد.


منبع: سایت نیلفام


تکنیک مداد رنگی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

*SADAT*

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/8/18
ارسال ها
601
امتیاز واکنش
6,350
امتیاز
263
زمان حضور
18 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاربردهای نقاشی مداد رنگی
نقاشي با مداد رنگي علاوه بر اين خود به عنوان يک هنر مستقل ارزشمند به شمار مي آيد در بسياري از رشته هاي ديگر نيز کاربرد دارد .به عنوان مثال طراحان لباس در طراحي هاي اوليه خود با استفادهاز مداد رنگي ايده خود را در معرض نمايش خواهند گذاشت . طراحان دکوراسيون داخلي ، معماران ، گرافيست ها و کليه افرادي که با مبحث طرح و رنگ درگير هستند نيازمند آشنايي با اصول و تکنيک ها نقاشي مداد رنگي هستند . سبک های مختلف نقاشی مدادرنگی هنر نقاشي بامداد رنگي داراي دو سبک اصلي است که درادامه به صورت مختصر به آن ها اشاره خواهيم کرد : سبک خطي سبک خطي شامل استفادهاز خط و خطوط در جهات متفاوت است . اين خطوط مي توانند به صورت مورب ، موازي ، روي هم رفته و غيره به منظور ايجاد طرح اصلي و با توجه به سليقه و مهارت نقاش به کار برده شوند . سبک سايه پردازی سبک سايه پردازي در اين روش خط و خطوط ايجاد شده بـ*ـو*سيله مداد به صورتي در يک جهت و کنار هم قرار مي گيرند که در هم محو شده و اثري از آنها به چشم نخورد . دراين سبک حجم ، بعد و غيره را با استفاده از کم و زياد کردن شدت رنگ و نو ر به تصوير مي کشند . آشنايي با رنگ ها يکي از مباحث مهم در نقاشي مداد رنگي آشنايي با رنگ ها است . در ادامه به معرفي رنگها ي گرم و سرد و زيرمجموعه هاي آن ها خواهيم پرداخت . رنگ هاي آبي ، سبز و فيروزه اي خانواده رنگهاي سرد هستند و رنگ هاي قرمز زرد و نارنجي خانواده رنگ هاي گرم هستند. رنگ هاي سرد به صورت کلي داراي خاصيت آرامبخش هستند و رنگ هاي گرم نشان دهنده هيجان و شورو التهاب هستند . دسته سوم رنگ ها شامل رنگ هايي مانند سفيد ، سياه و خاکستري هستند که به آن ها رنگ هاي خنثي مي گويند . رنگ هاي خنثي در ترکيب با رنگ هاي خانواده گرم و سرد ترکيب هاي بسيار خوبي می شوند
منبع: سایت elearnpars


تکنیک مداد رنگی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا