خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Setayesh R

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/8/18
ارسال ها
112
امتیاز واکنش
2,888
امتیاز
163
سن
19
زمان حضور
2 ساعت 13 دقیقه
نویسنده این موضوع
نارسایی پولمونری یک بیماری متداول است که ۹۰ درصد آمریکایی ها نوعی از آن را دارند. اکثر افراد علائم نارسایی پولمونری را نشان نمی دهند و نیازی به درمان ندارند.
در موارد شدید نیازمند نظارت منظم، دارو برای از بین بردن علائم و جراحی برای قرار دادن دریچه یا مجرای مصنوعی هستند.

نارسایی دریچه پولمونری چیست؟
نارسایی زمانی ایجاد می شود که دریچه پولمونری به درستی عمل نمی کند. در طی ضربان قلب منظم، حفره تحتانی سمت راست قلب ،بطن راست، خون را از طریق شریان پولمونری به ریه ها هدایت می کند. اگر دریچه در شریان پولمونری به طور کامل بسته نشود، خون از ریه ها به قلب در بین ضربان قلب نشت می کند.

اکثر افراد علائم نارسایی پولمونری را نشان نمی دهند و نوزادان یا کودکان متولد شده با این وضعیت معمولا نشانه هایی از آن را تا زمان بزرگ شدن را نشان نمی دهند. موارد شدیدتر این اختلال در افرادی که تحت جراحی قلب برای قرار دادن مجرای مصنوعی بین بطن راست و شریان ریوی می گیرند، دیده می شود. افرادی که علائم نشان می دهند اغلب فرم شدید این وضعیت را دارند.
علائم نارسایی پولمونری
بیماران با مورد شدید نارسایی پولمونری ممکن است علائم زیر را داشته باشند:

– خستگی

– تنفس سخت به خصوص هنگام ورزش کردن یا فعالیت های شدید جسمی

– سرگیجه یا غش کردن

– سوفل قلبی

– آریتمی

– تپش قلب یا ضربان قلب سریع یا نامنظم

– درد قفسه سـ*ـینه از جمله فشار و تنگی

– تورم در پاها یا ساق

– لـ*ـب ها یا ناخن های کبود


نارسایی دریچه پولمونری

 

Setayesh R

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/8/18
ارسال ها
112
امتیاز واکنش
2,888
امتیاز
163
سن
19
زمان حضور
2 ساعت 13 دقیقه
نویسنده این موضوع
تشخیص نارسایی دریچه پولمونری
پزشکان در صورت مشاهده صداهای غیر طبیعی در قفسه سـ*ـینه، کبد بزرگ، مایع انباشته شده در مچ پا و یا ورید ژوگولار متسع در گردن احتمال نارسایی دريچه پولمونری را می دهند.

پزشکان تشخیص را با بررسی علائم بیمار، سابقه پزشکی و انجام معاینه فیزیکی آغاز می کنند ولی باید آزمایش های خاصی برای تایید نارسایی پولمونری انجام شود که از طریق رادیوگرافی قفسه سـ*ـینه، MRI قلبی که یک تصویر سه بعدی از قلب ایجاد می کند، اکوکاردیوگرام که از امواج صوتی برای نشان دادن قلب استفاده می کند یا الکتروکاردیوگرام که فعالیت الکتریکی قلب را ثبت می کند، انجام می شود.

سایر روش های تشخیصی عبارتند از:

پالس اکسیمتری، که بدون درد سطح اکسیژن خون را اندازه گیری می کند و کاتتریزاسیون قلبی، که در آن یک لوله نازک از پا به واسطه رگ خونی به قلب هدایت می شود.

درمان نارسايى دريچه پولمونرى
موارد خفیف نارسایی پولمونری نیاز به درمان فوری ندارد و بعضی از پزشکان معتقدند این موارد حتی نیازی به چکاپ ندارند. موارد متوسط یا شدید نیاز به نظارت دارد و اگر بدتر شود، ممکن است نیاز به جراحی باشد.

در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که از ریشه نارسایی پولمونری را درمان کند، اما بعضی از داروها می توانند علائم آن را کاهش دهند و به تپش نرمال ضربان قلب کمک کنند. این داروها اغلب دیورتیک هایی هستند که آب اضافی بدن را دفع می کنند و یا داروهایی که موجب تپش منظم قلب در شرایطی مانند تپش قلب و آریتمی می شوند.


نارسایی دریچه پولمونری

 

Setayesh R

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/8/18
ارسال ها
112
امتیاز واکنش
2,888
امتیاز
163
سن
19
زمان حضور
2 ساعت 13 دقیقه
نویسنده این موضوع
تعویض دریچه ریوی
در موارد شدید پزشک نیاز به تعویض یا ترمیم دریچه را تعیین میکند و عملکرد آن از طریق یک عمل جراحی به نام والووپلاستی بهبود می یابد. در این مرحله، گزینه های بیمار شامل برداشتن دریچه پولمونری و جایگزینی با دریچه جدید یا گذاشتن یک مجرای مصنوعی بین شریان پولمونری و بطن راست است.

یکی از جدیدترین انواع دریچه ها، دریچه ملودی ، یک روش ترانس کاتتر است که هیچ آسیب به قفسه سـ*ـینه یا دنده های بیمار وارد نمی کند. در عوض دریچه توسط کاتتر در رگ خونی ساق پا قرار داده می شود. برای کودکان، یکی از بهترین انتخاب ها یک هموگرافت پولمونری است. دریچه پولمونری اهدایی و شریان می تواند با کودک رشد می کند.
در آینده، ممکن است پزشکان بتوانند سلول های بیمار را بردارند و از آنها برای رشد یک دریچه جدید در یک محيط زیست تجزیه پذیر استفاده کنند. این درمان هنوز در حال بررسی است و انجام نشده است.


نارسایی دریچه پولمونری

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا